O projektu

section-cover

Opšti cilj projekta:

Podrška razvoju saobraćajne infrastrukture kao i reformski procesi u saobraćajnom sektoru u Srbiji u skladu sa relevantnim direktivama i uredbama EU.

Svrha


Da preuzme u ime Ugovarača, funkciju krajnjeg korisnika i krajnjeg primaoca inženjera kako je utvrđeno u FIDIC-u „Uslovi ugovora za projektovanje postrojenja-građevina za elektro-mašinske radove i za građevinske i inženjerske radove dizajnirane od strane izvođača“, Žuta knjiga (prvo izdanje, 1999.) tokom izvođenja ugovora o izvođenju radova. Tačnije, ovaj Ugovor će gore navedenom Ugovornom autoritetu, krajnjem korisniku i krajnjem primaocu pružiti potrebnu tehničku podršku, pomoć, ekspertizu i konsultacije u vezi optimalne koordinacije, efikasnog nadzora i upravljanja projektima i lokacijama, gde se radovi izvode u skladu sa FIDIC pravilima (postrojenje i Dizajn-gradnja, Žuta knjiga) odnosno: dizajn, izgradnja, probni rad, puštanje u pogon i prihvatanje intermodalnog terminala u Batajnici (Beograd) što rezultira sertifikatom o izvođenju radova.

Opis projekta 


Mesto za intermodalnu izgradnju terminala izabrano je u Batajnici, u blizini grada Beograda, na glavnim linijama od značaja za međunarodni kombinovani prevoz (C-E 70 Šid-Beograd-Niš-Dimitrovgrad, C-E 79 Beograd-Bar (Ankona / Bari), C-E 85 Subotica-Beograd- Niš-Preševo).

Predloženi plan budućeg intermodalnog terminala razvijen je u okviru specifičnog IPA projekta „Olakšavanje intermodalnog transporta u Srbiji“ kao rezultat različitih izvršenih analiza i iskustava i dobre evropske prakse koje su razmatrali strani i domaći stručnjaci u ovoj oblasti poslovanja.

Budući terminal u Batajnici nalazi se u industrijskom delu, dobro povezan sa saobraćajnom mrežom glavnog domaćeg i međunarodnog saobraćaja, naznačenim u urbanističkom planu. Terminal se tako nalazi između železničke pruge do centra Beograda, železničkog prstena koji ide na jug (Koridor 10) i buduće obilaznice Beograda (trenutno u izgradnji i završnoj fazi).

Početna veza sa glavnom železničkom prugom projektovana je na železničkoj stanici Batajnica na Koridoru 10. Zbog topografije lokacije, nova pruga kreće sa stanice u krivini, tako da je terminal postavljen paralelno sa železničkom prugom Koridor 10. Treba izgraditi železničku prugu od 600 m.

Putna veza biće realizovana servisnim putevima beogradske obilaznice. Raskrsnica između servisnog puta i terminalnog priključnog puta biće rešena kao raskrsnica sa tri tačke.

Cilj ove akcije biće veća multi-modalnost i bolja povezanost sa drugim vidovima transporta i primena konkurentnih i ekološki prihvatljivih rešenja za transport, koja će efikasno kombinovati  vidove prevoza,drumom i železnicom.

Intermodalni terminal "Batajnica" biće bimodalni, povezujući drumski i železnički saobraćaj. Intermodalni terminali aktivnosti ograničeni su na kontejnerske pretovarne kontejnere.

Intermodalni terminal "Batajnica" sastojaće se od nekoliko funkcionalnih delova koje je potrebno izgraditi:

  • Zgrade za operatera terminala, prostora za prethodnu proveru (parking mesto), carine i carinskog skladišta;
  • Drumski i železnički pristup;
  • Parking mesta;
  • Pretovarne staze;
  • Utovar / istovar kamiona i prolazne trake;
  • Područje za rukovanje i skladištenje itd.


Najvažniji deo intermodalnog terminala biće rukovanje koje se sastoji od:

  • 3 šine: 2 pretovara za utovar i istovar kontejnera i 1 dodatna manevrska staza za lokomotivu;
  • 4 trake za kamione: 1 traka za prolazak, 1 traka za utovar / istovar, 1 traka za vožnju unazad i 1 traka za nuždu;
  • Skup Kontejnera: 3 kontejnerske linije za privremeno skladištenje kontejnera, hladnjača kontejnera, pretovarnih tela i kontejnera za opasnu robu;
  • Železnička i drumska veza / pristup.


Krajnji korisnik projekta Intermodalnog terminala biće Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a Grad Beograd (Agencija za razvoj zemljišta - Beolend) je krajnji primalac do uspostavljanja novog javnog subjekta (vlasnik terminala) koji će postati Krajnji primalac. u kasnijoj fazi.

Vlada Srbije i  Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture osnovaće novo javno telo (vlasnik terminala) zajedno sa Gradom Beogradom i biće vlasnik intermodalnog terminala i operator terminala. Nakon uspostavljanja operatera terminala, prava i obaveze Grada Beograda (Beogradske agencije za razvoj zemljišta) biće preneseni na buduće javno telo.

Izgradnja intermodalnog terminala u Beogradu, osim ugovora o izvođenju radova i pripadajućeg ugovora o nadzoru (ovaj ugovor), sastoji se od još dva ugovora: ugovora o nabavci opreme za nabavku opreme neophodnih za funkcionisanje intermodalnog terminala i ugovora o uslugama koji se odnose na tehnički pomoć budućem javnom subjektu / operateru terminala u upravljanju i radu.

Geografsko područje koje će biti pokriveno

Projektno područje obuhvata šire područje grada Beograda - Batajnica.

 

Sektor
  • Saobraćaj
EuropeAid referenca
EuropeAid/139121/IH/SER/RS
Komponente
Grad / Region
Beograd
EU donacija
675.100 €
Pregovaračko poglavlje
  • 14 - Transport,
  • 21 - Transevropske mreže
Vreme implementacije
Decembar 2019. - Jun 2023.
Korisnik
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
Implementiran od strane
Eptisa